Gå till sidans huvudinnehåll
Kontakt
Lyssna

Västerbotten i Almedalen: Region Västerbotten nominerad till hetast i Almedalen…igen!

Region Västerbotten blev nominerad till PR-byrån Westanders pris hetast i Almedalen andra året i rad. – Konkurrensen är stenhård i Almedalen. Därför är nomineringen särskild glädjande. Det ger oss en otrolig pepp för allt nedlagt arbete vi gör, allt från kommunikationsarbete till att fixa frukostar, seminarier och transporter, säger Thomas Hartman, kommunikationschef för Region Västerbotten.

Region Västerbotten blev nominerad till PR-byrån Westanders pris hetast i Almedalen andra året i rad.  Konkurrensen är stenhård i Almedalen. Därföär nomineringen särskild glädjande. Det ger oss en otrolig pepp för allt nedlagt arbete vi gör, allt från kommunikationsarbete till att fixa frukostar, seminarier och transporter, säger Thomas Hartman, kommunikationschef för Region Västerbotten.

– Vi får mycket beröm för vårt arrangemang som är unikt i Almedalen. Vi försöker skapa en skön vi-känsla och göra det enkelt att delta i almedalsveckan så att alla ska känna sig välkomna till oss. Vi samordnar våra samarbetspartners vistelse och alla deltar till självkostnadspris. Det är verkligen hedrande att vårt koncept uppskattas, det visar inte minst nomineringen till hetast i Almedalen för andra året i rad, säger en mycket glad Thomas Hartman, kommunikationschef för Region Västerbotten.

Region Västerbotten har samordnat aktiviteter för 130 deltagare från ett stort antal aktörer från norra Sverige i Visby. Under veckan har kommuner, landsting, universitet, organisationer och näringsliv medverkat. Arbetet är en del av Västerbottens långsiktiga varumärkesarbete för att utveckla bilden av norra Sverige.

Region Västerbottens ambassad

Novgorodgränd 1 i Visby är Region Västerbottens ambassad under Almedalsveckan. Alla som vill känna sig som västerbottning för en stund är välkommen in för att ladda batterier, skriva ut tal, surfa på nätet, blogga, ta en fika samt lyssna på seminarier.

– Våra seminarier under veckan har varit väldigt välbesökta, säger Thomas Hartman, och fortsätter – ändå får vi inte glömma att vårt huvudsakliga syfte med deltagandet i Almedalen är att fördjupa relationerna och öka samhandlingen mellan våra partners.

Kommunikationsenheten från Region Västerbotten har under veckan förmedlat nyheter, twittrat, facebookat och livestreamat från de flesta seminarier samt kört livecasten Västerbotten spanar i Almedalen varje kväll kl.21 med Erik Laakso med gäster. Dessutom organiseras boende, frukost, seminarier, transporter och mingel.

Redan nu börjar bokningarna för nästa år komma in. De tre första som bokat in sig hos Region Västerbotten i Almedalen 2014 är Polarbröd, Västerbottens Idrottsförbund samt Enetjärn natur.

Fakta om Hetast i Almedalen: Vem lyckas bäst med att få ut sitt budskap under årets Almedalsvecka? Vad blir veckans samtalsämne och vilken fråga dominerar i traditionella och sociala medier? PR byrån Westanders årliga pris hetast i Almedalen delas ut av en jury med ledamöter från ideella organisationer, media och näringsliv. Det är fritt fram för vem som helst att nominera deltagare till priset via sociala medier och mejl. Årets vinnare blev #sittmeddawit. En kampanj som ger ställningstagandet för Dawit Isaaks frigivning och yttrandefrihet en både stenhård och empatisk gestaltning.  Läs mer om alla nominerade bidrag här: http://www.westander.se/pressmeddelanden.html?nyhet=2264

För mer information:

Thomas Hartman, kommunikationschef, Region Västerbotten, 070-666 49 95, thomas.hartman@regionvasterbotten.se

Ingela Hjulfors Berg, kommunikatör, Region Västerbotten, 070-231 93 22, ingela.hjulforsberg@regionvasterbotten.se

Skriv ut

5 juli, 2013 |
Jörgen Boström
Jörgen Boström

Kommentarer