NYHETER 2022-02-16

Boka boende och lokal i Almedalen 2022

I Västerbottens län satsar vi offensivt för att lyfta och ytterligare stärka de regionala förutsättningarna för initiativ från näringsliv, akademi/utbildningsanordnare, politik/förvaltning och det civila samhället. På ett både framgångsrikt och kostnadseffektivt sätt söker vi olika forum där länets intressen kan synliggöras. Nu öppnar Region Västerbotten upp sin bokning för seminarielokaler och boende under Almedalsveckan 20022, 3–7 juli.

Almedalen

Almedalsveckan har utvecklats till Sveriges största politiska mötesplats och är unik i sitt slag, både för Sverige och övriga världen. Almedalen är ett viktigt forum för länets intressen att synliggöras i.

Under Almedalsveckan skapar vi en framgångsrik utgångspunkt för våra Västerbottniska aktörer, vilka i sin tur arrangerar allt från seminarier till debatter, workshops och mingel.

Almedalen är ett etablerat forum där många av våra prioriterade aktörer från både offentlig och privat sektor finns på plats under begränsad tid. Det ger även stora möjligheter till sektorövergripande samordning samt möjligheter att både agera enskilt och tillsammans i olika frågor.

För bokning av seminarielokaler gäller följande:
Standardbokning är två timmar någon gång mellan 08:00-10:00, 10:00-12:00, 13:00-15:00 eller 15:00-17:00 från den 3 juli till 7 juli.

För boende gäller följande:
Vi har ett begränsat antal bäddar att erbjuda dock har vi endast tvåbäddsrum att erbjuda.

I boendet ingår sängkläder, handduk, frukost och transport, i möjligaste mån, från och till flyg eller färja. De flesta av våra boenden har tillgång till tvättmaskin. Faktura för boendet skickas ut i maj månad.

Anmälan är bindande. Ej utnyttjade bäddar debiteras, om du inte hittar någon som kan ta över din bokning och sängplats.

Möjligheten till boende är indelat i två perioder. Antingen söndag till torsdag eller så söndag till tisdag eller tisdag till torsdag.

Mer info och länkar till bokningar finns här