NYHETER 2024-10-25

Projektidémöten med Tillväxtverket och Region Västerbotten inför vårens utlysningar

Har ni en projektidé som ni vill söka finansiering för? I så fall kan ni boka in en tid för att träffa Tillväxtverket och Region Västerbotten för att diskutera er idé inför vårens utlysningar!

Vårens projektutlysningar närmar sig och därför är det nu dags för er som har en projektidé som kan bidra till hållbar utveckling i Västerbotten och vill söka finansiering inom ERUF programområde Övre Norrland att inleda samtal med Tillväxtverket och Region Västerbotten.

Under 27 och 28 november avsätter vi därför två heldagar då ni kan boka ett 45 minuter långt möte med oss där ni får presentera ert projekt, gå igenom upplägg och innehåll samt prata om nästa steg i processen. Innan mötet behöver ni skicka in en tidig projektidéansökan samt en kort beskrivning av projektidén.

Tillväxtverket ansvarar för utlysningarna inom ERUF och är huvudarrangör för dessa möten. Vi på Region Västerbotten deltar också i rollen som regionalt utvecklingsansvariga men också som potentiell medfinansiär då även vi kommer öppna projektutlysningar under våren 2025. Mer info om dessa utlysningar kommer!

Summerat om dagarna: