Gå till sidans huvudinnehåll
Kontakt
Lyssna

Populärt showroom på Grand Hôtel

Det var många som tog tillfället i akt och passade på att se vad länet har att erbjuda.

Under invigningsdagen kunde inbjudna gäster ta del av ett axplock västerbottniska utställare och deras montrar i ett showroom som ställts i ordning på Grand Hôtel. Det var många som tog tillfället i akt och passade på att se vad länet har att erbjuda. Tomas Gustafsson, ansvarig för showroom under invigningsdagen, berättar att feedbacken varit idel positiv.


Många av utställarna hade posters och visade bildspel, men det fanns även lite annorlunda inslag i form av interaktiva montrar. Tomas Gustafsson menar att han gärna ser mer av den typen av montrar framöver.

– Det skapar inte bara interaktion utan även nyfikenhet och inblick, säger han..

Konceptet med ett showroom bygger dels på att nyttja de fina ytor som finns till förfogande, och dels på att ta tillvara den tid som finns till förfogande innan invigningsprogrammet men framförallt mellan programmet och middagen. Här finns ett ypperligt tillfälle för mingel och synliggörande, vilket inte är något nytt i sig. Det nya är att det ska vara ett mingel med adderat mervärde i och med en organiserad utställning.

Koncept kommit för att stanna

Att Idén med showroom var lyckad har projektgruppen redan fått höra. Anledningen tros vara är att stämningen är avslappnad och att det här ges ett naturligt tillfälle för gästerna att prata, ställa frågor och utbyta visitkort. Minglet leder sällan till affärer på plats, men ger en ökad förståelse och ett möjliggörande till nya samarbeten. Tomas berättar att satsningen på showroom blev riktigt bra och fyller i att det alltid finns saker att förbättra. Han menar att det som är spännande med Grand är miljön och möblerna de har att jobba med, eller snarare runt.

– Allt är fastskruvat. Men nu har vi testat och nästa år kanske vi kan utnyttja showroomet än bättre, säger han.

Hur planeringen och uppbyggnaden av nästa års showroom blir kommer utvärderingen att visa, men ett som är säkert är att konceptet kommer att finnas kvar.

– Här finns massor att göra, säger Tomas.

Text: Petra Liuski

Foto: Joel Nordin

Skriv ut

6 februari, 2012 |
Jörgen Boström
Jörgen Boström

Kommentarer