Gå till sidans huvudinnehåll
Kontakt
Lyssna

Digital info för barn och unga med psykisk ohälsa

Jennie Vennberg, kommunikatör, Västerbottens läns landsting berättar om information på 1177.se om var man kan vända sig när man är ung och mår psykiskt dåligt.

Jennie Vennberg, kommunikatör, Västerbottens läns landsting berättar om information på 1177.se om var man kan vända sig när man är ung och mår psykiskt dåligt.

– Är jag ledsen eller har problem, då ska jag inte behöva veta var jag ska vända mig, berättar Jennie Vennberg.

Informationen på 1177.se utgår från ett problem och kan då erbjuda lokal och regional information om var den unga personen ska vända sig. 1177.se.
Jennie Vennberg framhåller vikten av att alla kommuner lämnar tillräcklig information och understryker att människor oavsett var man bor i länet ser 1177.se som en naturlig plats att söka information. I Västerbotten är det 100 000 personer varje månad som besöker 1177.se.

Läs mer om var man ska vända sig när man är ung och ledsen.

Skriv ut
15 mars, 2014 |
Jörgen Boström
Jörgen Boström

Bilagor

Kommentarer