Gå till sidans huvudinnehåll
Kontakt
Lyssna

2013-03-19 Hur syns vi i Digitala Sociala Medier?

Digitala Sociala Medier är idag en oerhört viktig och kostnadseffektiv mediekanal. Delta i denna temadag på Ansia i Lycksele.

Digitala Sociala Medier är idag en oerhört viktig och kostnadseffektiv mediekanal

Syfte och mål:

  •  Kompetensutveckling i digital marknadsföring
  • Att få insikt i vilka digitala marknadskanaler det finns och hur man kan använda sig av dessa
  • Stort fokus på hemsida, blogg, twitter och Facebook
  • Stärka kommunens/landstingets/regionens varumärke genom att skapa struktur med en genom tänkt kommunikationsstrategi
  • Att få verktyg för att själv kunna starta och driva en Facebook-sida på rätt sätt
  • Att kunna sökoptimera och strukturera sin hemsida vilket leder till ökad synlighet i vår största sökmotor Google
  • Teoretisk och praktisk kunskap av en blogg, insikt i vilka möjligheter det finns med twitter och You Tube
  • Kunskap och teori i Facebook-sidor och Googles verktyg analytics och adwords
  • Inse vikten av att starta med en mediastrategi och policy för digitala sociala medier
  • Att få svar på frågorna: vad finns det för möjligheter och finns det några risker? – vad gör vi för att bemöta/lösa dessa? Och huvudfrågan: – varför ska vi vara där?

Innehållet på dagen handlar om:

  • Kommunikation
  • Marknadskanaler
  • Digitala sociala medier
  • Crash Course Facebook
  • Google

Mot bakgrund av ovanstående inbjuder Region Västerbotten till denna temadag.

Tid, plats och avgift

Tisdag 19 mars 2013

Ansia, Lycksele

Kursavgiften är 1950 kr ex moms

Målgrupp

Informationsansvariga, marknadsföringsansvariga, informatörer, kommunikatörer

Medverkande

Annethe Andersson, marknadskreatör, byTekla.
Annethe har bl a arbetat som marknadschef på Mora Parken AB. Hon har också medverkat i uppstarten av ”varumärket Mora” inom handels- och besöksnäringsgruppen.

Anmälan

Anmäl dig här!

Skriv ut
29 januari, 2013 |
Jörgen Boström
Jörgen Boström

Kommentarer