Gå till sidans huvudinnehåll
Kontakt
Lyssna

2012-10-10 Hur syns vi i digitala sociala medier?

Digitala Sociala Medier är idag en oerhört viktig och kostnadseffektiv mediekanal. Syfte och mål med kursen är: Kompetensutveckling i digital marknadsföring Att få insikt i vilka digitala marknadskanaler det finns och hur man kan använda sig av dessa Stort fokus på hemsida, blogg, twitter och Facebook Stärka kommunens/landstingets/regionens varumärke genom att skapa struktur med en […]

Digitala Sociala Medier är idag en oerhört viktig och kostnadseffektiv mediekanal.

Syfte och mål med kursen är:

  • Kompetensutveckling i digital marknadsföring
  • Att få insikt i vilka digitala marknadskanaler det finns och hur man kan använda sig av dessa
  • Stort fokus på hemsida, blogg, twitter och Facebook
  • Stärka kommunens/landstingets/regionens varumärke genom att skapa struktur med en genom tänkt kommunikationsstrategi
  • Att få verktyg för att själv kunna starta och driva en Facebook-sida på rätt sätt
  • Att kunna sökoptimera och strukturera sin hemsida vilket leder till ökad synlighet i vår största sökmotor Google
  • Teoretisk och praktisk kunskap av en blogg, insikt i vilka möjligheter det finns med twitter och You Tube
  • Kunskap och teori i Facebook-sidor och Googles verktyg analytics och adwords
  • Inse vikten av att starta med en mediastrategi och policy för digitala sociala medier
  • Att få svar på frågorna: vad finns det för möjligheter och finns det några risker? – vad gör vi för att bemöta/lösa dessa?

    Och huvudfrågan: – varför ska vi vara där?

Tid och plats

10 oktober på Ansia i Lycksele

Medverkande

Annethe Andersson, marknadskreatör, byTekla

Anmälan

Skriv ut
9 september, 2012 |
Jörgen Boström
Jörgen Boström

Kommentarer