Gå till sidans huvudinnehåll
Kontakt

Foto:Patrick Trägårdh

Lyssna

Att göra gott för Norrland

Nyckeln till framgång är nöjda kunder och nöjd personal. Genom detta uppnår de en ökad lönsamhet och kan behålla sin självständighet, trygga arbeten och arbeta mot sin vision att göra gott för Norrland, enligt Björn Jonsson, HR-chef för Norrmejerier.

Nyckeln till framgång är nöjda kunder och nöjd personal. Genom detta  uppnår Norrmejerier en ökad lönsamhet och kan behålla sin självständighet, trygga  arbeten och arbeta mot sin vision att göra gott för Norrland, menar Björn Jonsson, HR-chef för Norrmejerier.  

–  Vårt sätt att jobba kallar vi för ofel. Att istället för att jobba 100 procent funderar vi på hur vi kan jobba mindre och få mer gjort? Hur kan vi skapa värde och mer för våra ägare, hur kan vi göra vårt arbete enklare?, undrar Björn Jonsson.

Norrmejerier sysselsätter en bransch på 3 000 personer och 500 i deras eget företag i Västerbotten och Norrbotten.

– Genom att köpa våra produkter kan vi ha en levande landsbygd, avslutar Björn Jonsson.

Skriv ut

5 juni, 2014 |
Jörgen Boström
Jörgen Boström

Kommentarer