Gå till sidans huvudinnehåll
Kontakt
Lyssna

Idéverkstad-Medskapande journalistik-Public Media House

Den 24:e mars hölls idéverkstaden   ”Framtidens medskapande journalistik” inför Mötesplats Lycksele i juni – och regisserades av den digitala innovationsbyrån Dohi Sweden i samarbete med mediehusen Västerbottens-Kuriren och Norran. Grupp 2 presenterade Public Meda House. 

Den 24:e mars hölls idéverkstaden   ”Framtidens medskapande journalistik” inför Mötesplats Lycksele i juni – och regisserades av den digitala innovationsbyrån Dohi Sweden i samarbete med mediehusen Västerbottens-Kuriren och Norran. Grupp 2 presenterade Public Meda House. 

Grupp #2 Public Media House

Public Media House är ett co-operativt mediehus. Crowdsourcat, innovations- och medborgardrivet.

Lokal public service. Medielandskapet förändras och kommer att hamna här till slut – PMH gör det redan idag.

Utmaningen som adresseras är att öka interaktionen mellan medborgare och media. PMH skapar en helt egen plattform för alla individer att uttrycka sig i. Sajten fokuserar på de ämnen som trendar och tipsas.

PMH skapar en helt ny, oberoende, plattform och kanal för medborgardriven journalistik, opinionsbildning, utveckling, demokrati och mycket mera.

PMH är en lokal public service-lösning där medborgarna själva skapar allt innehåll – en Co-operativ mediecommunity där vi även testar vilka lösningar (i Public Media Lab) som kommer att efterfrågas av först västerbottningarna och sedan andra lokalsamhällen i världen.

Den öppnar upp en helt annan interaktion, främst mellan olika medborgare, drivet av medlemmar från en rad olika ”tribes” som brinner för, och är kunniga inom, sitt intresseområde i samarbete med en gedigen redaktion.

Skriv ut

4 april, 2014 |
Jörgen Boström
Jörgen Boström

Kommentarer