Gå till sidans huvudinnehåll
Kontakt
Lyssna

2013-03-13 och 14 Frontdesk English

Region Västerbotten inbjuder till en tvådagars utbildning som riktar sig till dig som vill bli säkrare i kontakten på engelska.

Engelska i reception och telefonväxel

Region Västerbotten inbjuder till en tvådagars utbildning som riktar sig till dig som vill bli säkrare i kontakten på engelska.

  • Så tar du emot besökare och samtal på engelska
  • Lär dig de rätta orden och fraserna
  • Få förståelse för kulturella skillnader

En besökare som blir trevligt mottagen i receptionen eller växeln får förtroende för organisationen. Därför är du som arbetar i ”front desk” en av verksamhetens vikigaste medarbetare när det gäller att skapa ett gott intryck.

På den här kursen arbetar vi med uttryck och fraser som används i kundkontakter, i reception och telefonväxel.

Deltagarantalet är begränsat till ca 20 personer för att uppnå bästa inlärningsgruppering. Först till kvarngäller…

Mål och syfte

Kursens mål är att ge kunskaper som behövs för att ta emot utländska besökare och telefonsamtal på ett professionellt sätt – att använda rätt ord och fraser Vi arbetar i små grupper, undervisningen genomförs helt och hållet på engelska med fokus på det praktiska användandet av språket.

Målgrupp

Medarbetar i reception, kundmottagning och telefonväxel.

Övriga intresserade.

Tid, plats och avgift

Onsdag 13 – torsdag 14 mars 2013

Ansia, Lycksele

Kursavgift 4.250 kronor (exkl. moms) inkl kaffe och luncher
och dokumentation.

Medverkande

Anna-Karin Murray, lärare och kursledare, magisterexamen i språk och pedagogik.

Anmälan

Anmäl dig här

 

Skriv ut
29 januari, 2013 |
Jörgen Boström
Jörgen Boström

Kommentarer