Gå till sidans huvudinnehåll
Kontakt
Lyssna

Här är vinnarna av Guldkalaset 2017

Åtta stolta vinnare har under kvällen utsetts i en rad kategorier vid Lyckseles näringslivsgala Guldkalaset.

Guldkalaset arrangeras för sjunde året i rad, i år med en prisutdelningsceremoni inspirerad av Oscarsgalan. Temat för årets Guldkalaset är ”attraktionskraft Lycksele” med syfte att uppmärksamma näringslivets betydelse för en attraktiv och levande kommun.

Vinnarna av årets Guldkalas är:

Årets Microföretag: Lord Emmoth Thattoo

I en bransch som verkligen bygger på skicklighet i varje liten detalj har Lord Emmoth Tattoo lyckats slå sig in ibland eliten. Den konstnärliga skickligheten har han byggt på med smarta event som erbjuder kunder större friheter och en enklare väg in, genom samarbeten och drop in-öppet.

Årets Hållbarhetsföretag: Lycksele Bildemontering

Lycksele bildemontering är ett företag som bevisar att lönsamhet och miljöförbättring går hand i hand. Företaget är ISO 14001-certifierat och driver ett ambitiöst miljöarbete genom att bland annat sälja återvunnen spolarvätska, miljöutbilda all personal och hushålla med energiåtgången.

Lycksele bildemontering är en sann inspirationskälla till hur en bransch med olja under naglarna kan ta sig an miljöutmaningen genom kreativitet, nyfikenhet, kundnöjdhet och kunskap.

Årets Guldklimp: Budha Sutedja

Det finns mycket som är guld värt i Lycksele och extra glädjande är det när nya guldklimpar tillkommer och sätter Lycksele på kartan. Med djupa kunskaper om råvaran och ett kundbemötande som gör att alla känner sig hemma, tar årets guldklimp första platsen för kaffebarer i White Guide.

Årets företagare: Anders Hultin

Företagandet präglas av stor ödmjukhet och förståelse för kundens önskemål och vilja. Han har med modernt ledarskap och med hjälp av ny teknik långsamt och noggrant byggt upp ett företag som tagit betydande marknadsandelar och redovisat god lönsamhet.

Anders Hultin och Hultins El står för god kvalitet, gott entreprenörskap och är en mycket värdig Årets Företagare 2017 i Lycksele.

Årets butik: Bygma

Årets butik lockar både gammal som ung genom sitt breda sortiment som anpassats efter marknadens krav och kundernas förväntningar. Med kunniga säljare i en nu välordnad butik får kunderna bra produkter och tips och råd om hur de ska gå till väga för att nå ett lyckat slutresultat.

Årets Export/Importföretag: Umlax AB

För att lyckas med export behövs så klart en bra produkt, men det behövs också mod, rätt personer och förmågan att övertyga. Årets vinnare av exportpriset har allt och lite till.

Årets Tillväxtföretag: Acon

Med en tydligt uttalad vision har Årets Tillväxtföretag tillsammans med både medarbetare och kunder gjort en enorm resa från liten till stor. Hög kvalitet, hårt arbete och utvecklingsvillig personal skapar goda resultat och det är bergsäkert.

Årets Mediepris: Umlax

Årets mediepris går till det innovativa företaget som leder utvecklingen i sin bransch.

Nyfikenheten, kreativiteten och drivkraften att utveckla produktionen, gör så att företaget säkerställer att de delikata produkterna finns tillgängliga hela året.

Företaget har under året fått det mycket hedersamma priset årets livsmedelsexportör, 30 årsjubilerar och kommer nu ut med den nya premiumprodukten – rödingrom!

Umlax, ni sätter verkligen Lycksele på kartan.

Grattis till 2017 års mediepris!

– Det är en fantastik uppställning av starka företag som prisats i år, säger Marie Öhlund, näringslivsutvecklare vid Lycksele kommun. Särskilt roligt är det att se Umlax som tagit hem priser i två kategorier, Årets Export/Importföretag och årets Mediepris. Vi har verkligen ett näringsliv i Lycksele att vara stolta över.

Arrangörer av Guldkalaset är Lycksele kommun, Region Västerbotten, Västerbottens Handelskammare, Företagarna i Lycksele och Lycksele Handel.

 

Läs mer om Guldkalaset här.

 

För mer information:

Micaaela Löwenhöök

Kommunikatör Region Västerbotten

070-316 37 01, micaela.lowenhook@regionvasterbotten.se

Skriv ut
3 november, 2017 |
Micaela Löwenhöök
Micaela Löwenhöök

Kommentarer