Gå till sidans huvudinnehåll
Kontakt
Lyssna

Region Västerbotten upphandlar Dohi Sweden

– Vi får nu fyra starka kommunikationspartners för att tillsammans med oss utveckla Region Västerbottens varumärke och ta det till nästa nivå säger Thomas Hartman, kommunikationschef vid Region Västerbotten.

BYRÅUPPHANDLING. Region Västerbotten har genomfört upphandling av fyra kommuniktionsbyråer. Upphandlingarna omfattar kreativ byrå, strategisk byrå, digitala innovationer samt löpande grafisk produktion. – Vi får nu fyra starka kommunikationspartners för att tillsammans med oss utveckla Region Västerbottens varumärke och ta det till nästa nivå säger Thomas Hartman, kommunikationschef vid Region Västerbotten.

Uppdraget som Region Västerbottens kreativa byrå går till Luleåbyrån Vinter. Vinter kommer att jobba med kreativa uppdrag åt alla delar av Region Västerbotten bland annat Västerbottens Turism och arrangemang som Västerbotten på Grand Hôtel. – Vinter har uppvisat ett kreativt driv och en nyfikenhet i sin kommunikation som passar oss menar Hartman.

Denna upphandlingsomgång omfattar inte sådant som exempelvis samhällspåverkan.
– Det återkommer vi till senare berättar Thomas Hartman. – Under hösten fortsätter vi vårt strategiska varumärkesarbete för Region Västerbotten som organisation som en naturlig fortsättning på vårt värdegrundsarbete. Det uppdraget går till Umeåbyrån Plakat. – Plakat har uppvisat god och stabil kompetens inom de strategiska utmaningar vi möter menar Hartman

Nytt för Region Västerbotten är digitala innovationer som vinns av den Umeåbaserade innovationsbyrån Dohi Sweden. Byråns grundare Emanuel Dohi är också aktuell som pristagare till priset årets nybyggare. – Dohi är starka inom digital innovation och har bland annat erfarenhet av att jobba med tunga kunder i mediasverige. Detta kommer att vara till nytta för en region som vår som har en uttalad ambition att ligga i absolut digital framkant, säger Thomas Hartman.

Det fjärde och sista området gäller löpande grafisk produktion. Det uppdraget går till Umeåföretaget Ord & Co. – Ord och Co är en snabbfotad byrå som har ett sätt att jobba som passar oss och vår breda verksamhet ypperligt menar Hartman.

Avtalstiden för samtliga avtal gäller två år med möjlighet till ett års förlängning.

För ytterligare kommentarer med anledning av detta pressmeddelande kontakta kommunikationschef Thomas Hartman, 070 – 666 4995.

Skriv ut

7 oktober, 2014 |
Thomas Hartman
Thomas Hartman

Kommentarer