NYHETER 2020-11-10

Presskonferens 10 november 15.00

Region Västerbotten bjuder in till presskonferens om covid-19 tisdag den 10 november klockan 15.00. Vid presskonferensen medverkar Stephan Stenmark, smittskyddsläkare, Brita Winsa, hälso- och sjukvårdsdirektör och Helene Hellmark Knutsson, landshövding.

Antalet bekräftade fall av covid-19 har ökat kraftigt i Västerbottens län under de senaste veckorna, med bland annat en ökad belastning på hälso- och sjukvården. Allt fler patienter med covid-19 vårdas nu på länets tre sjukhus.

Folkhälsomyndigheten har, efter samråd med smittskyddsläkare och länsstyrelsen i Västerbotten fattat beslut om skärpta allmänna råd. Region Västerbotten bjuder därför in till presskonferens om smittläget och skärpta allmänna råd som ska gälla under en begränsad tid för att bromsa smittspridningen.

Presskonferens 10 november 15.00

Medverkar gör Stephan Stenmark, smittskyddsläkare, Brita Winsa, hälso- och sjukvårdsdirektör och Helene Hellmark Knutsson, landshövding.

Teckentolk medverkar under sändningen. Texttolkning sker i efterhand.

Presskonferensen direktsänds via: https://regionvasterbotten.se/play/presskonferens
Presskonferensen går också att ta del av via vår Facebooksida Region Västerbotten.