NYHETER 2020-11-20

Region Västerbotten rekryterar för att klara ökad smittspridning

Coronaviruset har fått ökad spridning i länet under hösten och fler är sjuka. Region Västerbotten söker medarbetare som kan hjälpa till att bära den ökade arbetsbördan.

Region Västerbotten rekryterar de som vill jobba extra under pandemin

Är du intresserad av att jobba extra inom service? Eller har du en utbildning inom hälso- och sjukvård? Vi välkomnar tacksamt intresseanmälningar från dig som vill bidra med ditt stöd. Behov av extra resurser finns i hela länet.

– Vi behöver förbereda oss så att vi kan ge den vård och service som invånare behöver. Nu behöver fler vård på grund av covid-19, samtidigt som medarbetare är hemma till exempel på grund av risk för smittspridning eller vård av sjukt barn. Nu rekryterar vi för att förbättra tillgång till extra personal utifrån verksamhetens behov, säger Kia Ronnhed, HR-direktör.

Så anmäler du dig

Du anmäler ditt intresse genom vårt rekryteringssystem, och vi hör av oss till dig om och när vi behöver din kompetens.

Jag vill anmäla mig