Gå till sidans huvudinnehåll
Kontakt
Lyssna

Digital produktmanual säljer Västerbottens besöksmål

Nu kan utländska researrangörer ännu lättare rekommendera resmål i Västerbotten.

Nu kan utländska researrangörer ännu lättare rekommendera resmål i Västerbotten. VästerbottensTurism har tagit fram en digital produktmanual över exportmogna resmål som attraherar utländska besökare.

– Vi presenterade den nya produktmanualen på Swedish Workshop i Düsseldorf i april och mottagandet blev mycket positivt, säger Ulrika Annemalm, produktansvarig på VästerbottensTurism, Region Västerbotten.

Manualen som ska användas av researrangörer utanför Sverige är på engelska och innehåller bara exportmogna produkter som attraherar en utländsk publik. I manualen finns uppgifter om priser och öppettider för 2014 och information om språkversioner på menyer, utställningar, filmer, tryckt material, informationsskyltar och guidningarmed och utan förbokning med mera.

– Fördelen med det digitala verktyget är att det är enkelt för länets företag att uppdatera innehållet, vilket gör att produktmanualen är aktuell och arrangörerna kan snabbt få en överblick av vad länets företag erbjuder, säger Ulrika Annemalm.

Redan nu är Västerbotten synliga hos utländska researrangörer och antalet gästnätter med besökare från andra länder har ökat under flera år. Men för en fortsatt utveckling på en internationell marknad ställs nya krav på produktutveckling och marknadsföring.

Kontaktuppgifter:

Ulrika Annemalm, produktansvarig vid VästerbottensTurism, Region Västerbotten
090-16 57 44, ulrika.annemalm@regionvasterbotten.se

Ulf Figaro, marknadsansvarig vid VästerbottensTurism, Region Västerbotten
090-16 57 41,ulf.figaro@regionvasterbotten.se

 

Skriv ut
20 juni, 2013 |
Jörgen Boström
Jörgen Boström

Kommentarer