NYHETER 2019-09-02

Projektledare med inriktning mot turism och digitalisering (Tjänsten är tillsatt)

Tjänsten är en allmän visstidsanställning, heltid med tillträde 2019-08-01 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är organisatoriskt placerad vid Region Västerbotten Turism och placeringsort är Umeå. Tjänsten tillsätts under förutsättning att projektet beviljas finansiering.

Lediga tjänster

Region Västerbotten är sedan årsskiftet en ny organisation i vilken det regionala utvecklingsansvaret i Västerbottens län ingår. Våra verksamhetsområden är regional planering, energi, miljö- och klimat, utbildning och kompetensförsörjning, näringslivs- och innovationsutveckling, Internationellt engagemang och EU-arbete, transportinfrastruktur, IT, samverkan inom vård och omsorg, turism samt finansiering av tillväxtprojekt. Region Västerbotten Turism verkar för en hållbart växande besöksnäring i Västerbotten.

Region Västerbotten söker:
Projektledare med inriktning mot turism och digitalisering

Arbetsuppgifter

Region Västerbotten Turism arbetar med att utveckla besöksnäringen i regionen. Besöksnäringen är en snabbt växande näring över hela världen. Västerbotten måste klara av att konkurrera globalt om de moderna besökarna, som betalar för kvalitet och äkthet och som bryr sig om att natur och kultur värnas. För att på allvar ta en plats i konkurrensen så måste vi investera i och kvalitetssäkra våra besöksmål, vår infrastruktur, våra turismföretag och våra destinationsbolag. Region Västerbotten Turism består av ett strategiskt arbetande team som fokuserar på kvalitet, exportkunnande och hållbarhet för alla delar i den regionala turismen.

Vi behöver också öka graden av digitalisering hos turismföretag och destinationsbolag, därför söker vi nu en erfaren projektledare inom detta område till vårt projekt Det digitala steget. Projektet är ett samverkansprojekt med lokala destinationsbolag och kommuner i Västerbotten. Arbetsuppgifterna kommer i första hand vara att planera, genomföra och följa upp projektets verksamhet samt samordna insatser.

Kvalifikationer

Vi vill att du som söker tjänsten har utbildning med turistisk inriktning på eftergymnasial nivå. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av digital utveckling inom turism, har god kännedom om vår region, har god kunskap och erfarenhet av att driva projekt finansierade av strukturfonder samt är van att arbeta administrativt. Du behöver kunna arbeta självständigt och ta eget ansvar för planering, utveckling och resultat, och kunna kommunicera på ett pedagogiskt sätt på både svenska och engelska.
Du är lätt att samarbeta med, utåtriktad och positiv och har ett gott värdskap. Du har en god förmåga att jobba både i grupp och individuellt. Din ansvarskänsla för arbetet är hög, precis som din skicklighet att driva processer och projekt mot uppsatta mål.

Övrigt

I arbetet ingår det att resa runt i Västerbottens län. B-körkort är ett krav.

Facklig kontaktperson

Lars Burström, Vision, tfn 070-697 69 27 och Barbro Granberg, SACO, tfn 070-258 57 01.

Information och frågor

För ytterligare information om vår verksamhet se: www.regionvasterbotten.se. Frågor besvaras av Annika Sandström 070-550 16 08, regionturismchef vid Region Västerbotten.

Ansökan skickas till

Ansökan skall vara Region Västerbotten tillhanda senast 5 maj 2019 via post, Box 443, 901 09 Umeå eller via e-post regionalutveckling@regionvasterbotten.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.