Gå till sidans huvudinnehåll
Kontakt
Lyssna

Storslam i utmärkelsen ”Suverän service” för Norsjö!

Turistorganisationen Gold of Lapland är med i en gemensam satsning tillsammans med VästerbottensTurism där hemliga testfamiljer, sk mystery shoppers, har besökt destinationen i sommar.

Turistorganisationen Gold of Lapland är med i en gemensam satsning tillsammans med VästerbottensTurism där hemliga testfamiljer, sk mystery shoppers, har besökt destinationen i sommar. En tysk och en svensk testfamilj har denna sommar testat en rad anläggningar och serviceinrättningar i Lycksele och Norsjö kommuner. Tidigare i år har både Malå och Sorsele haft två besök vardera.

Om en Mystery shopper bedömer att den får extra bra service så finns möjligheten att dela ut utmärkelsen Suverän Service, vilket är väldigt ovanligt. Men denna sommar så blev det storslam för Norsjö som kammade hem inte mindre än fem utmärkelser!

Enligt Gro Wretlind, account manager på Better Business det företag som anställer Mystery Shoppers och som tagit fram de checklistor som ligger till grund för besöken, har det aldrig tidigare delats ut så många utmärkelser under en testomgång någonstans i Sverige.

Detta anser turistorganisationen Gold of Lapland är något som bör uppmärksammas och därför kommer de fem utmärkelserna för Suverän Service att firas fredag den 6 september genom att Norsjöbor bjuds på tårta och diplom delas ut. För en av utmärkelserna delades nämligen ut till Norsjös lokalbefolkning med motiveringen: ”Ja, vi blev väldigt väl mottagna av lokala invånare. Vi upplevde att man ville att vi skulle trivas och vi kommer att uppmana våra vänner och familj att besöka kommunen”

Norsjös kommunalråd, Mikael Lindfors, kommer att vara på plats för att ta emot diplomet som representant för Norsjös lokalbefolkning.

De övriga som får utmärkelserna är:
Bosse Biström – Världens Längsta Linbana
All personal – Svansele Vildmarkscenter
Middagspersonalen – Svansele Vildmarkscenter
Emma Lindfors och Cecilia Wallinder – Norsjö Turistbyrå
Thorbjörn Holmlund , ni har fått två utmärkelser hur känns det?

– Ja det känns jättebra, det är det vi strävar efter, vi gör allt för våra gäster. Ett gott bemötande ligger nog bakom att vi har bra med bokningar och framförallt återkommer gäster, säger Thorbjörn Holmlund, ägare av Svansele Vildmarkscenter.

Skriv ut

5 september, 2013 |
Jörgen Boström
Jörgen Boström
  • Fakta:

    "Mystery shopping" är ett begrepp som är vanligt inom handeln och det betyder att en hemlig testperson besöker ett företag och testar kvaliteten på olika sätt. Företaget vet om att det kommer en testperson men de vet inte vem den är eller när den kommer. En Mystery Shopper är ingen expert, inte heller något proffs, utan en helt vanlig genomsnittlig kund som bedömer företagen utifrån de punkter som de redan i förväg bett honom eller henne att följa upp. Efter genomfört besök får företaget en rapport som visar vilka poäng man har fått i de olika momenten och var man har störst potential att förbättra sig. Vill du läsa mer om vad Mystery Shopper är, besök: http://www.betterbusiness.se/sv/mystery-shopping
    eller http://www.tourist-in-europe.com/

Kommentarer