Gå till sidans huvudinnehåll
Kontakt
Lyssna

Vindeln nominerad till reklampris

Det är Vindelns folkhögskolas kurskatalog för 2012 som uppmärksammats av reklamtävlingen Inhouse 2012.

– Det känns fantastiskt roligt. Redan att Vindelns folkhögskola får en nominering är stort. Det betyder väldigt mycket för oss att vår marknadsföring från Vindeln och Västerbotten uppskattas säger Ewa-May Karlsson (C) kommunstyrelsens ordförande i Vindeln.

Det är Vindelns folkhögskolas kurskatalog för 2012 som uppmärksammats av reklamtävlingen Inhouse 2012. Katalogen är Vindelns tävlingsbidrag i kategorin bästa trycksak mot jättar som Svenska Spel och Skara Sommarland. – Det vi inte har i ekonomiska resurser får vi ta igen i kreativitet säger Anna Sjödin, rektor på Vindelns folkhögskola.

Det är en medveten satsning på formgivning och marknadsföring som är bakgrunden till den nya kurskatalogen. Skolan har gjort om sin logotype, utvecklat sin websida väsentligt och jobbar aktivt med sociala medier. Till produktionen av katalogen tog skolan med de studerande i arbetet.

– Resultatet blev bland annat väldigt spännande foton som visar vad vi gör. Vi vill lyfta fram den kreativitet som finns hos våra studenter och låta dem ta plats när vi berättar om varför man ska studera hos oss och vad vi erbjuder säger Anna Sjödin.

Vinnarna koras vid en gala på Berns den 14 februari.

FAKTA Vindelns folkhögskola

 Vindelns folkhögskola startades 1905.

Skolan har cirka 200 studeranden och tillgång till internatboende naturskönt vid den brusande Vindelälven och en filial i centrala Umeå.

Huvudman för Vindelns folkhögskola är Västerbottens läns landsting.

FAKTA Inhouse 2012

Inhouse 2012 är en reklamtävlig för Sveriges marknadsavdelningar. Arrangörer är Dagens Media och Arkitektkopia.

Inhousejuryn består av:

  • Meg Tivèus, juryordförande
  • Patric Axzell, Leaf
  • Hans Bylund, Berntzon Bylund
  • Micael Dahlén, Handelshögskolan
  • Ulf Grankvist, Arkitektkopia
  • Anna Holst, Posten Inhouse
  • Mary Lee Sjönell, frilanskreatör
  • Anna Nilheimer, Telge AB
  • Aje Stenbeck, Inhouse Rekrytering
  • Fredrik Svedjetun, Dagens Media

Region Västerbotten har det regionala utvecklingsansvaret i Västerbottens län. Med landstinget och länets alla 15 kommuner och i nära samarbete med andra parter inom och utanför regionen skapas utvecklingskraft för att göra regionen till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.

Pressbilder på regionstyrelsens ordförande, vice ordförande samt regiondirektör hittar du här: http://www.regionvasterbotten.se/pressrum/pressbilder.html

VästerbottensTurism är en del av Region Västerbotten, och samordnar den turistiska marknadsföringen av länet nationellt och internationellt. Vi uppmuntrar och stimulerar företags- och produktutveckling och genomför insatser för kvalitets- och miljösäkring.

Skriv ut

9 februari, 2012 |
Jörgen Boström
Jörgen Boström

Kommentarer