Invånartjänster

Region Västerbotten jobbar långsiktigt med utveckling av digitala invånartjänster. De flesta hälsocentraler, folktandvårdskliniker och mottagningar i länet erbjuder olika typer av e-tjänster via 1177.se och andra plattformar.

Läs mer på 1177.se

Vill du ha kontaktuppgifter till en mottagning, läsa om hälsa och vård eller veta mer om regionens e-tjänster?

Besök 1177.se

Region Västerbottens invånartjänster gör vården mer lättillgänglig, förenklar för invånaren och ökar delaktigheten och tillgången till sin egen information. Utbudet inkluderar tjänster som utvecklas både nationellt och regionalt.

De nationella tjänsterna utvecklas av Inera, det bolag som förvaltar 1177 och ägs av Sveriges regioner och kommuner, SKR.

Regionen utvecklar även egna digitala tjänster som presenteras på 1177.se, som är invånarens ingång till hälso- och sjukvården.

Exempel på invånartjänster

Nedan följer några exempel på invånartjänster i Region Västerbotten:

  • 1177.se inklusive Hitta vård
  • 1177 på telefon
  • Bastjänster
  • Formulärhantering
  • Stöd och behandling
  • Journalen via nätet
  • Webbtidbok
  • Digitala vårdmöten
  • Hälsodigitalen
  • Mobil incheckning
  • Kallelser till digital brevlåda

Har du frågor?

Kontakta invanartjanster@regionvasterbotten.se