Inspiration och information för nya projekt

Välkommen till en halvdag med information och inspiration till projekt på temat ett grönare och mer klimatsmart Västerbotten!

grön energi

Foto: Appolinary Kalashnikova från Unsplash

Under en halvdag kommer det finnas möjlighet att både lyssna på föreläsningar och samtala med andra aktörer samt oss finansiärer. Vi kommer också att berätta om de projektfinansieringsmöjligheterna som finns hos Tillväxtverket respektive Region Västerbotten.

Tid: Onsdag 15 maj kl 9.00 – 12.00

Plats: P5, Storgatan 46 A, Umeå

Arrangörer: Tillväxtverket och Region Västerbotten

09:00-09:10

Välkomna och introduktion till dagen

09:10-09:35

Föreläsning: Grön omställning – möjligheter och utmaningar i Västerbotten
Tina Holmlund, verksamhetsledare Energi- och klimatanpassning, Länsstyrelsen Västerbotten

09:35-10:00

Föreläsning: Forskning och utveckling för grön omställning med sikte på ren bioenergi, cirkulära materialflöden och hållbar resursanvändning
Christoffer Boman, universitetslektor vid Institutionen för tillämpad fysik och elektronik, Umeå Universitet.

10:00-10:30

Fikapaus

Återsamling och introduktion till gruppdiskussioner

10:35-11:05

Gruppdiskussioner med teman Förnybara drivmedel, Smarta energisystem, Cirkulär ekonomi och Klimatanpassningar. - En möjlighet till samtal, erfarenhetsutbyte och nya samarbeten

11:30-11:55

Information om finansieringsmöjligheterna hos Tillväxtverket respektive Region Västerbotten

11:55-12:00

Avslutning av dagen

Det går bra att skicka inbjudan vidare till någon som du tror kan vara intresserad av att delta. När du anmält dig eller tackat nej, så kan du klicka på "Skicka inbjudan vidare". Du kan inte vidarebefodra din egen mejlinbjudan då den är personlig.

Platserna för deltagande är begränsade så anmäl dig redan nu för att säkra din plats!