Webbinarium: Framtidens fotprocess med digitala lösningar

Testbädden Vård bjuder in till ett kostnadsfritt webbinarium om hur framtidens fotprocess kan stödjas med hjälp av digitala verktyg.

Bild på föreläsarna Ulla och leif på färgglad bakgrund med texten "Webbinarium: Framtidens fotprocess med digitala lösningar. 8 december kl. 15-16".

År 2022 lanserar SKR ett nytt vårdförlopp för personer med diabetes som har risk för fotsår. Det behövs digitala verktyg för att implementera vårdförloppet i hela Sverige. Appen MyFoot, är ett enkelt verktyg som kan användas i Sveriges regioner.

I detta webbinarium träffar du Leif Sundberg, ordförande i Göteborgs Diabetesförening, som berättar hur det är att leva med diabetes och hur fotkollen kan se ut. Tillsammans med Ulla Hellstrand Tang, fotterapeut, ortopedingenjör, Med. Dr. vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset, presenteras MyFoot.

När

Onsdag 8 december kl. 15–16.

Var

Microsoft Teams. Länk skickas ut via mejl dagen innan.För vem: Främst för dig som är diabetessköterska, distriktssköterska, sjuksköterska, fysioterapeut, ortopedingenjör, läkare och chef i primärvården – men alla intresserade är välkomna att delta.

Anmälan

Anmäl dig senast tisdag den 7 december via mejl till Pia Kristiansson, pia.kristiansson@regionvasterbotten.se, projektledare, Testbädd Vård, Närsjukvården södra Lappland, Region Västerbotten.

Mer om föreläsaren Leif Sundberg

• Gästföreläsare på Nordisk Ortopedteknisk Konferens (2021)
  • Medverkat i konferens: 10 års jubileum för Centrum för PersonCentrerad vård (2020)
  • European Wound Management Association; Vitalis (2020, 2021)
  • Föreläser för ortopedingenjörer, fysioterapeuter, hudläkare.

Mer om föreläsaren Ulla Hellstrand Tang

• Gästföreläsare på Nordisk Ortopedteknisk Konferens (2011, 2015, 2018, 2021)
  • Medverkat i konferens: Diabetic Foot Conference (2011, 2015, 2019)
  • 10 års jubileum för Centrum för PersonCentrerad vård (2020)