NYHETER 2021-12-08

Hon blir ny direktör för ledningsstaben i Region Västerbotten

Under onsdagen blev det klart att Ida Lestander blir ny direktör för ledningsstaben i Region Västerbotten.

Ida Lestander, har arbetat som verksamhetschef inom området Service med ansvar för Servicecenter mellan 2018 och 2021. Hon har mellan mars och november 2021 varit tillförordnad Servicedirektör. Dessförinnan har hon arbetet som områdeschef inom Umeå universitet och regionchef norr inom Lernia bemanning.

– Ida är en utvecklingsdriven ledare och kommer vara en stor tillgång i den omställning som krävs inom vår organisation, jag är glad att hon tackat ja till uppdraget säger Tommy Svensson, regiondirektör.

– Jag känner mig väldigt stolt och ödmjuk över förtroendet och ser fram emot att lära känna ledningsstabens chefer och medarbetare. Vi har ett viktigt uppdrag i resan framåt att öka mervärdet för våra invånare, en utmaning vi delar tillsammans med övriga verksamheter inom regionen.

Ida Lestander börjar sin tjänst som direktör för ledningsstaben den 1 januari 2022. Hon efterträder nuvarande direktör för ledningsstaben Margit Håkansson som går i pension.